- El Festival d’Estiu de Sabadell i el Vallès continua creixent amb un increment de 7 punts en l’índex d’ocupació i 200 assistents més que l’any passat, tot i fer un espectacle menys.
- “El Festival creix any a any de forma sostenible, cosa que ens permet consolidar el nostre model pròxim i no multitudinari”, valora l’organització.
La setena edició del Fresc, el Festival d’Estiu de Sabadell i el Vallès Occidental, s’ha tancat amb un balanç més que positiu. Entre el 24 de juny i l’11 de juliol, un total de 3.400 persones han passat per les 15 sessions del Fresc 24, que ha aconseguit una ocupació mitjana del 89 per cent. Això suposa un creixement de 200 espectadors/es més que l’any passat (quan es van fer 16 sessions) i, el més important, un increment de l’ocupació de 7 punts.
“El nostre objectiu era fer la millor edició del Fresc i aquestes dades ho confirmen”, explica Joan Carles Sunyer, director de la Fundació 1859 Caixa Sabadell, que organitza la iniciativa amb BBVA com a partner principal. “El Festival creix any a any, de forma sostenible, cosa que ens permet consolidar el nostre model pròxim i no multitudinari i veiem que el públic ho aprecia”, continua Sunyer. “I, per damunt de les dades, hi ha els excel·lents resultats artístics del Fresc perquè l’Amfiteatre de l’Espai Cultura Sabadell és un espai que dona als espectacles un ambient especial de forma que les funcions són absolutament irrepetibles”, conclou.
Un altre dels rècords que ha trencat el Fresc 24 és el d’espectacles amb entrades exhaurides. Nou de les 15 sessions incloses al programa han fet soldout. Es tracta, en l’àmbit del teatre, de les dues funcions de Fairfly, de La Calòrica; Tot fent Pigmalió, amb Lloll Bertran i Manel Barceló; el nou espectacle d’en Peyu, La niña bonita; i l’obra El collar de la reina, amb Marta Pérez i Arnau Puig. També han exhaurit els concerts de La Ludwig Band, el Live Choir i Mishima, a més del recital poètic Coral Romput, amb Pere Arquillué i Toti Soler.
Bona valoració
Dues de les constants del Festival d’Estiu de Sabadell que es mantenen són la seva capacitat d’atracció de públic més enllà de Sabadell i la bona valoració que en fan les persones assistents. D’un primer anàlisi de les dades de venda d’entrades se’n desprèn que un 40 per cent dels espectadors/es del Fresc venen de fora de la ciutat, en alguns casos de poblacions com Olot, Reus o Tarragona, per exemple. “A més, aquest any hem pogut comprovar aquest fenomen a la pràctica, com quan la Beth va preguntar al públic d’on venia o amb l’espectadora que va guanyar un pernil a l’espectacle d’en Peyu, que venia de prop de Tàrrega”, exemplifica Sunyer.
D’altra banda, i a l’espera de tenir els resultats definitius, les enquestes de satisfacció que es fan al públic després dels espectacles continuen donant molt bona nota al Fresc. Aspectes com la taquilla, l’accés, el recinte, el personal o l’horari tenen una nota mitjana d’excel·lent (9) mentre que el preu de les entrades o la programació reben un notable (8). El públic, a més, qualifica com a “molt probable” la possibilitat de recomanar el Fresc a amics i coneguts i qualifica la seva visita al Festival amb una nota mitjana de 9.
El Fresc 24 ha comptat aquest any amb BBVA com a partner principal i amb Lexus Sabadell i Estrella Damm com a patrocinadors.